Sabtu, 30 Mac 2013

Inarah Dah Tujuh Bulan

Alhamdulillah Inarah dah tujuh bulan. Dia dah pandai 'Rambo crawling'. Dah pandai sebut ababa dan dada, jerit dari tekak dan macam-macam lagi. Hanum pun dah bagi bubur. Ada yang buat sendiri dan juga beli. Tapi Inarah ni macam lebih suka makanan kita. Hari tu bagi 'Cerelac' campur tiga titik kuah asam pedas, bertambah makannya. Bila bagi dia rasa kuah laksa, sampai melompat kaki dan keluar perkataan maam. Ehhh...comel sangat rasa.

Tapi dalam banyak yang gembira dengan perkembangannya, ada yang perlu lebih diwaspada. Buat masa ini, Inarah dah 2 kali jatuh katil. Uhuhuhuhu......nangis dibuatnya bila tengok dia kat bawah. Kali pertama jatuh, salah Hanum, sebab Hanum bagi dia nyusu sambil baring atas dada Hanum. Tak sangka Hanum tertidur dan balikkan badan. Bergoleklah Inarah terlepas dari tangan. Nasib baik tak kena kepala dulu. Tapi rasa bersalahnya. Kali kedua, baru je berlaku tadi. Hanum nak bersiap tukar baju untuk bawa dia jalan. Letak di tepi katil, tapi adalah jarak sejengkal. Letakkan seluar yang Hanum baru pakai dekat dia dan pergi ambil seluar di almari. Merengek dia nak minta dukung. Tak sampai 30 saat tu dan bup....dia terjatuh lagi. Nasib baik dia tengah pegang seluar Hanum dan ter'flip' dan jatuh dada dulu. Dagu dan muka selamat sebab dia tengah kemam seluar Hanum. Dia terjatuh sebab merangkak kejar Hanum.

Aii....bila anak dah mula pandai rangkak ni, memang tak boleh letak di atas katil tanpa pengawasan penuh. 30 saat je pun dah cukup untuk datangkan kemalangan. I have to make full use of the baby cot. Nanti dia dah pandai berdiri pula baby cot kena tukar jadi sangkar.

Take care people. Pray that we all can care better for our children. NO NEGLIGENCE!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih untuk ulasan/komen/pertanyaan.
Saya akan cuba balas secepat yang mungkin. Kalau inginkan maklumblas yang lebih segera, boleh ke FB atau Google+ saya.

Thank you for comments/questions.
I will try to respond as soon as possible. If need a quicker response, you can try to reach me through FB or Google+