Ahad, 3 Mac 2013

Inarah's First Oversea Travel

Salam semua. Post pertama di 2013. Semoga tahun ni berjalan lancar. Lama nak tulis tapi, memang tak hobi sangat tulis blog. Itu yang menyebabkan baru sekarang Hazwani post. Lama dah post ni dalam draft.

Pada 26 Januari sehingga 31 Januari 2013 yang lepas, Hazwani, suami dan Inarah ke Bandung, Indonesia. Itulah perjalanan ke luar negara pertama kami bersama-sama. Alhamdulillah perjalanan menyenangkan. Nasib baik Inarah hanya breastfeeding, jadi senang berjalan. Waktu itu, Inarah baru 5 bulan lebih. Jadi tak perlu bawa apa-apa makanan. Hazwani hanya bawa satu botol, sudu dan breastpump. Bila breakfast, adalah EBM untuk disuapkan pada Inarah supaya dia pun rasa seperti makan.

Tips untuk traveling dengan baby banyak di internet. Alhamdullillah ianya bagus dan tepat sebagai panduan. Hanum pakai stroller Esprit untuk bawa-bawa Inarah jalan. Strollernya ringan dan mudah dilipat. Tapi di Pasar Baru, stroller jadi troli. Inarah didukung guna ring sling carrier. Hehehe...belanja banyak punya pasal.

Seronok melancong dengan suami dan anak walaupun terover budget. Hehehe...satu je yang tersampai hajat. Selalunya kalau Hazwani ke Indonesia mesti cari salon untuk buat rawatan rambut atau berurut. Kali ni tak dapat sebab masa berjalan yang kurang sesuai dan tak boleh nak tinggalkan Inarah serta spa hotel yang fully booked.Tapi, takpelah. Demi anak, apapun boleh berkorban walaupun 'mommy's time'.

Dalam keretapi Business Class Jakarta to Bandung

Di Pasar Baru. Abah nak dukung guna Mothercare 6 in 1 Baby Carrier

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih untuk ulasan/komen/pertanyaan.
Saya akan cuba balas secepat yang mungkin. Kalau inginkan maklumblas yang lebih segera, boleh ke FB atau Google+ saya.

Thank you for comments/questions.
I will try to respond as soon as possible. If need a quicker response, you can try to reach me through FB or Google+