Ahad, 1 Februari 2015

Selepas bersalin, minggu pertama

Lama juga cerita ya. Anyway lepas balik hospital, Inarah alhamdulillah okay je. Memandangkan suami lum lagi balik dari Pitas, malam tu kami bertiga je buat kali pertama. Hanum tidur di tengah2. Inarah hanya sebab sebut baby sambil tunjuk kat adik dia bila dia nampak adiknya. Takdelah juga dia memukul atau nak menolak adiknya. Tapi, tak juga dia nak memanjang cium je.

Takde apa sangat yang berlaku dalam pantang ni. Bila bersalin biasa ni, mudah sikit nak gerak. Memang coccydynia Hanum agak teruk, tapi pain killer memang membantu. Tapi yang paling Hanum syukuri apabila tak dibedah ialah dapat dukung Inarah sekali sekala, sekejap sekejap.

Bukannya apa, untuk mencegah Inarah cemburu, setiap kali dia panggil Hanum, Hanum akan cuba layan. Walaupun tengah menyusu Ijlal, Hanum akan cuba juga untuk layan. Alhamdulillah, cemburu Inarah tidak terlalu teruk dan Hanum tak pernah lagi perlu marah Inarah kerana Ijlal.

Ijlal dan Raudha, sepupunya lahir di awal bulan

Inarah dan Ijlal first pic together 

Gambar buka mata pertama

Gaya tidur waktu malam kalau maknya lum tidur lagi

Baby's tag Ijlal untuk kenangan

Mother's tag untuk kenangan
Alhamdulillah juga sepanjang minggu berklinik di KK Menggatal, semua okay. Jaundice Ijlal menurun dan tekanan darah Hanum tak naik. Memandangkan Ijlal dulu tak kencing dalam 24 jam, ujian darah fungsi ginjal dia perlu diperiksa lagi pada umur seminggu. Alhamdulillah juga, fungsi ginjal dia pun okay.

Cerita2 pasal KKIA Menggatal, susanannya dah jauh lebih baik berbanding waktu Inarah dulu baru lahir. Masa menunggu lama atau sekejap, tak perlu ceritalah ya. Itu rezeki masing2 dan menunggu itu biasa. Anyway keep up the good work KKIA Menggatal.
   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih untuk ulasan/komen/pertanyaan.
Saya akan cuba balas secepat yang mungkin. Kalau inginkan maklumblas yang lebih segera, boleh ke FB atau Google+ saya.

Thank you for comments/questions.
I will try to respond as soon as possible. If need a quicker response, you can try to reach me through FB or Google+