Jumaat, 6 Mac 2015

Pumping Masa Kerja

Ini kiranya sambungan post yang sebelum ini. Ada yang bertanya di page FB Hanum. Jadi Hanum bawa ke sini.

Pertama tanya beli handfree bra di mana. Kalau di KK ni, leh cari di Happy Mums dan Baby Wonderland. Kalau online, Google je Simple Wishes handsfree pumping bra. Hanum pernah belanja di littlewhiz.com.

Kedua, masa kerja tu...part botol dan pam tu Hanum buat macam mana.

Lepas Hanum pam, Hanum simpan je botol dan part2 pam tu ke dalam plastic storage, dan masukkan je dalam cooler bag Hanum. Bila nak perah, perah je terus. Hanum tak bilas atau cuci. Kenapa?




Sebab susu perahan yang tertinggal di botol dan pam itu seperti susu perahan yang kita dah simpan dalam plastik breastmilk. Ia akan dijaga oleh suhu sejuk dalam cooler bag tu.

Sebab tu jugalah Hanum pakai cooler bag yang agak besar dan ice pack yang agak banyak. Supaya semua botol dan part2 tu sejuk. Kalau ofis ada peti sejuk, masukkan jelah dalam peti sejuk. Susu perahan dalam peti sejuk biasakan leh tahan 3-5 hari.

Cuma bila tak cuci ni, Hanum akan anggap semua susu tu diperah pada waktu yang sama, walaupun sebenarnya tak. Susu perahan tu Hanum akan label dengan masa susu perahan pertama pada hari itu. Jadi semua susu perahan semasa kerja tu Hanum akan label dengan masa yang sama. Faham tak? Tengok gambar mesti fahamnyalah.



Lupa nak add dulu, berapa lama session pumping Hanum. Hanum ni selalunya perah dalam 15-30 minit. Ikut keadaan masa. Puratanya dalam 20 minitlah setiap session. Hasil..seperti yg diketahui..berubah2 ikut hari. Jadi jangan stress tengok jumlah. Yang penting perah je.

Hope this helps.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih untuk ulasan/komen/pertanyaan.
Saya akan cuba balas secepat yang mungkin. Kalau inginkan maklumblas yang lebih segera, boleh ke FB atau Google+ saya.

Thank you for comments/questions.
I will try to respond as soon as possible. If need a quicker response, you can try to reach me through FB or Google+