Khamis, 27 September 2012

Nursing Bras

Lama tak post. Hah...kali ni nak cerita tentang nursing bras pula. Gambar tak lawa tapi takpe. Seperti ramai perempuan lain yang niat nak menyusukan anak, nursing bra merupakan satu keperluan yang memudahkan breasfeeding. Di Sabah ni mula susah sangat nak cari nursing bra. Tapi mungkin salah cari kedai. Jenama macam-macam tapi umumnya ada dua jenis.

Yang paling selalu kelihatan di pasaran adalah seperti yang dibawah. Cangkuk cup bra tu di atas. Jadi buka dari atas ke bawah. Senang juga nak buka dan pasang balik. Yang kurang best adalah apabila bukaan untuk areola tak cukup besar. Yelah, bila pakai nursing pad dan baju, buka je bra tu, byk bagian yang terlipat dan tebal. Jadi kekadang baby jadi susah latch. Tapi Hanum suka pakai bila tidur sebab senang tutup. Tak tersangkut pun, dia susah nak terbuka balik.
Cangkuk yang mudah buka dan pasang balik. Boleh juga jadi cangkuk untuk 'getah' buat hands free pumping
Nursing bra cangkuk atas

Bukaan di tengah. Bagian atas dan bawah boleh menyukarkan breast feeding.
Nursing bra kedua adalah jenis butang di tengah. Bestnya adalah bukaan memang besar. Senang nak BF. Tapi sayangnya, nak tutup balik agak susah sebab kena tekan betul2 butang tu. Hanum suka pakai ni bila siang. Bila jalan memang susah sikit, sebab agak lambat nak tutup balik, tapi okaylah.

Ni butangnya

Bukaan yang luas
Okaylah. Ni je untuk kali ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih untuk ulasan/komen/pertanyaan.
Saya akan cuba balas secepat yang mungkin. Kalau inginkan maklumblas yang lebih segera, boleh ke FB atau Google+ saya.

Thank you for comments/questions.
I will try to respond as soon as possible. If need a quicker response, you can try to reach me through FB or Google+